Montaż wodomierzy
Ważne informacje - wodomierze
Zestaw wodomierza głównego na połączeniu z siecią wodociągową, powinien być umieszczony w piwnicy budynku lub na parterze, w wydzielonym, łatwo dostępnym miejscu, zabezpieczonym przed zalaniem wodą, zamarzaniem oraz dostępem osób niepowołanych.
W budynkach mieszkalnych wielorodzinnych, zamieszkania zbiorowego i użyteczności publicznej miejscem tym powinno być odrębne pomieszczenie.
Wodomierz zabudowany na przyłączu wodociągowym posiada cechę legalizacyjną.
Cechę legalizacyjną stanowią :
- Cecha właściwego urzędu,
- Cecha legalizacyjna roczna albo miesięczna i roczna.
- Okres ważności cechy legalizacyjnej wynosi:
- 5 lat - dla wodomierzy o nominalnym strumieniu objętości nie większym niż 500 m3/h (Dz.U. Nr 5 poz. 29 z 2008 §27 pkt 1 i 2 i załącznik nr 6 pkt 4.)
Cecha legalizacyjna traci ważność przed upływem okresu, w razie :
- uszkodzenia wodomierza,
- uszkodzenia cechy legalizacyjnej albo którąkolwiek z cech urzędu (zabezpieczających)
- stwierdzenia , że błędy wskazań wodomierza przekraczają błędy graniczne dopuszczalne.
Utrzymanie wodomierza głównego należy do Dostawcy wody, który wymienia je nieodpłatnie.
W przypadku uszkodzenia mechanicznego wodomierza lub jego rozmrożeniu, kosztami wymiany oraz wodomierza obciążamy Odbiorcę Wody.
Wymian wodomierzy dokonujemy od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 14.00, natomiast w każdy 3 czwartek miesiąca w godzinach od 12.00 do 19.00, tj. w dniach:
• 16 stycznia • 20 luty • 19 marzec
• 16 kwiecień • 21 maj • 18 czerwiec
• 16 lipiec • 20 sierpień • 17 wrzesień
• 15 październik • 19 listopada • 10 grudzień
O wielkości (średnicy nominalnej) wodomierza decyduje nasze przedsiębiorstwo przyjmując za kryterium doboru przeciętną oraz maksymalną wartość roboczego strumienia objętości wody przepływającej w przewodzie, do którego wodomierz ma być podłączony.
Zapraszamy do korzystania z naszych usług i kontaktu z Biurem Obsługi Klienta:
+48 32 34 94 609, +48 32 34 94 610
e-mail: